شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: اجتماعی
ساعت: 17:16 منتشر شده در مورخ: 1400/02/27 شناسه خبر: 1734956
فرایند انتشار 300 محصول در فضای مجازی؛

آغاز بهار سواد رسانه‌ای با مشارکت رسانه ها و سکوهای انتشار محتوا

آغاز بهار سواد رسانه‌ای با مشارکت رسانه ها و سکوهای انتشار محتوا
مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری رسانه‌های جمعی، خبرگزاری‌ها و سکوهای انتشار محتوا در فضای مجازی، انتشار 300 محصول فرهنگی و رسانه ای با موضوع سواد رسانه‌ای را از ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری آغاز کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق افراسیابی معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اعلام این خبر افزود: «این محصولات رسانه‌ای در قالب موشن گرافیک و پویانمایی باهدف ارتقاء سواد رسانه‌ای در بین نسل جوان و نوجوان و افزایش آگاهی خانواده‌ها توسط این مرکز تولید شده است».

 
وی گفت: «آموزش سواد رسانه‌ای به زبان ساده، تبیین مهارت‌های رژیم مصرف رسانه‌ای، آشنایی با شیوه های تأثیرگذاری رسانه‌ای و همچنین فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط خانواده ازجمله موضوعات اصلی این محتواها است».
 
معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با تبیین موضوعات فرعی این محصولات گفت: «نحوه تشخیص اخبار جعلی، آسیب‌های اعتیاد رسانه‌ای، راهکارهای حفظ حریم شخصی آنلاین و امنیت داده‌ها، خطر دسترسی‌های غیرمجاز، اقناع رسانه‌ای، زندگی به سبک رسانه، چالش های ناشی از شایعه‌سازی در فضای مجازی، مقابله با سرقت اطلاعاتی در فضای مجازی، پیشگیری از فریب‌های تجاری در فضای مجازی و ... از جمله موضوعاتی است که در این محصولات با قالب‌های متنوع به آن پرداخته‌ شده است».
 
وی با قدردانی از حضور و مشارکت رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و سکوها در این طرح ملی گفت: «تولید این حجم از محتوا با محوریت سواد رسانه‌ای و انتشار سراسری آن در نوع خود کم‌نظیر است.»
 
افراسیابی افزود: «شیوع کرونا، استفاده دانش آموزان از فضای مجازی به‌واسطه کلاس‌های آنلاین و مواجهه ی بیش از پیش والدین با موضوعات فضای مجازی بیش از گذشته، ضرورت افزایش آگاهی‌های اجتماعی نسبت به فضای مجازی و چالش‌ها و فرصت‌های آن را به جامعه گوشزد می‌کند».
 
وی ابراز امیدواری کرد این محصولات که به‌صورت روزانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر و در دسترس خانواده‌ها قرار می‌گیرد در افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها تأثیرگذار باشد و از آسیب‌های حضور مستمر و بدون آموزش در فضای مجازی پیشگیری کند.
 
لازم به ذکر است برای تولید این آثار از مشارکت فعالان و تولیدکنندگان برتر استان‌ها و از ظرفیت مشورتی خبرگان و اساتید برجسته استفاده شده است.
 
انتهای پیام/
https://old.dana.ir/1734956
ارسال نظر
نظرات