شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان البرز
ساعت: 11:32 منتشر شده در مورخ: 1399/09/02 شناسه خبر: 1669662
رئیس کمیسیون رسانه انجمن جوانان البرز؛

برخی رسانه‌های کشور صرفا "سرگرم کنندهِ زالو پرور" شده‌اند/ اقتصاد ربوی از نداشتن فرهنگ بسیجی رنج می‌برد

برخی رسانه‌های کشور صرفا "سرگرم کنندهِ زالو پرور" شده‌اند/ اقتصاد ربوی از نداشتن فرهنگ بسیجی رنج می‌برد
امین بسطامی گفت: هیچ مسئولی خودش را موظف نمی داند که راجع به این افراد و راجع به فرهنگ بسیج کار کند لذا در این شرایط تاثیر رسانه در عمومیت دادن فرهنگ بسیج به حداقل می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: ما باید ابتدامفهوم فرهنگ بسیج را برای مردم تبیین کنیم . خیلی از ماها و خیلی از رسانه ها نمی دانند فرهنگ بسیج چیست بنابراین باید ابتدا فرهنگ بسیج را برای مردم روشن کنیم سپس در مورد تاثیر رسانه در گسترش این فرهنگ صحبت کنیم.

امین بسطامی ادامه داد: خداوند در سوره آل عمران آیه 173 می فرماید:" آن مؤمنانی که چون مردم (منافق) به آنها گفتند: لشکری بسیار بر علیه شما مؤمنان فراهم شده، از آنان در اندیشه و بر حذر باشید، (این تبلیغات) بر ایمانشان بیفزود و گفتند: تنها خدا ما را کفایت کند و او نیکو وکیل و کارسازی است." این آیه در باب ویژگی های بسیج است.

وی افزود: بسیج صرفا پایگاه بسیج نیست. هر کسی که تفکر مقاومت را دارد، بسیجی است .ما این را نیامدیم به جامعه القا کنیم.مقام معظم رهبری می فرمایند:" بسیج یعنی پیشرو بودن در همه عرصه های اساسی زندگی".این فرموده مقام معظم رهبری یعنی در عرصه های علم، دین، اقتصاد، جهاد، هنر، سیاست باید پیشرو باشیم.

این کارشناس تصریح کرد: همین که اقتصاد کشور ما ربوی است بانک های ما ربوی اند نشان دهنده این است که ما در این عرصه بسیجی نداریم که اقتصاد اسلامی را ترجمه و پای ریزی کند که ما را از شر اقتصاد غربی نجات دهد که الان می بینید کشور را درگیر خودش کرده است.

بسطامی گفت: ما در مباحث نظامی بسیجی داشتیم که دین را با نظامی گری تلفیق کردند و دکترینی به نام دکترین شهادت درآمد، اما می دانید که این دکترین در امور نظامی هیچ کشوری نیست.

وی افزود: اما کسی نیامد دین را در اقتصاد تداخل دهد که دکترینی به نام برکت دربیاید.مبنای اقتصاد امروز ما دارایی است برای همین است که مدام در عرصه اقتصاد به کشور ضربه می خورد چون برکت جایگاهی در اقتصاد ما ندارد.

این کارشناس ادامه داد: خداوند در سوره حدید آیه 21 می فرماید:" سَابِقُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا کَعَرْضِ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ ۚ ذَٰلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ: به سوی آمرزش پروردگارتان بشتابید و به راه بهشتی که عرضش به قدر پهنای آسمان و زمین است و برای اهل ایمان به خدا و پیمبرانش مهیّا گردیده. این فضل خداست که به هر کس خواهد عطا می‌کند و خدا دارای فضل و کرم بسیار عظیم است."

بسطامی افزود: کلمه مسابقه مصدر فعل امر کلمه سابقو است که در این آیه آمده است .مسابقه یعنی غلبه جویی در رسیدن به هدف. یعنی در کدام بخش کشور کم و کاستی وجود دارد در اقتصاد ، سیاست، دین، فرهنگ و ...است در واقع در آن نقطه سرازیر بشید مشکل آن نقطه را حل کنید.این فرهنگ بسیجی است ، ما در تبیین فرهنگ بسیجی هم کم گذاشتیم.

وی گفت: شما الان می گویید بسیجی؛ همه یاد پایگاه بسیج می افتند.رسانه ما کی در خدمت این پیشروها نبوده که فرهنگ بسیجی را پیاده کند. رسانه امروز کشور ما یک رسانه "سرگرم کنندهِ زالو پرور" شده است. یک عده با روسری خودشون را خفه می کنند تا 24 ساعت به یک میلیون فالوور می رسند چون ذائقه سازی اتفاق افتاده و طبق ذائقه سازی به مردم خوراک می دهند.

این کارشناس تاکید کرد: رسانه امروز کشور چون وارد حاشیه شده است حجم مطالبی که راجع به فرهنگ بسیج کار شده تقریبا هیچی نیست. خوب ما باید بیاییم اینها را به مردم بگوییم.شما در کشورهای غربی نگاه کنید که همیشه پیشروها در معرض دید قرار می گیرند به استثنا امنیتی ها؛ چون مغز انسان بر اساس اصل سایکوسایبرنتیک؛یعنی فرمان پذیری تصویری کار می کند. یعنی آدم هایی را که می بینید به سمت آنها می روید.شما این اصل را کاملا می توانید در برنامه اینستاگرام امروزی مشاهده کنید یعنی یک چالشی باب می شود آدم ها بدون اینکه فکر کنند به سمت آن چالش می روند.

بسطامی ادامه داد: هیچ مسئولی خودش را موظف نمی داند که راجع به این افراد و راجع به فرهنگ بسیج کار کند.اساسا در کشور ما خیلی از مسئولین به خودشان نمی گیرند لذا در این شرایط تاثیر رسانه در عمومیت دادن فرهنگ بسیج به حداقل می رسد.

وی افزود: این کمک هایی هم که در این شرایط از طریق مردم انجام می شود در خون و ذات ایرانی هاست.اگر به پیشرفت کشور اگر به حل شدن مشکلات کشور اهمیت می دهیم باید فرهنگ بسیج را رسانه ای کنیم چون رسانه امروز در خدمت فرهنگ بسیج نیست. این حداقلی که در واقع وجود دارد همین خبرها و کارهای پراکنده ای که در رابطه با فرهنگ بسیج وجود دارد همین باعث شده که مردم در واقع مفهوم فرهنگ بسیج را درست و دقیق متوجه نشوند و چون کم کاری صورت گرفته این باعث شده که مردم بسیج را در یک پایگاه خلاصه کنند.

این کارشناس در خاتمه خاطر نشان کرد: خلاصه کردن بسیج در حد یک پایگاه نظامی؛ خیانت رسانه های کشور به این فرهنگ مقدس است اگر می خواهیم کشور پیشرفت کند باید این فرهنگ را بین مردم جا بیندازیم.

 

انتهای پیام/

https://old.dana.ir/1669662
ارسال نظر
نظرات